Riadenie stratégie je odlišné od riadenia prevádzkových činností. Avšak obidve oblasti je nutné vhodne integrovať do prostredia organizácie, len vtedy je možné očakávať požadované výsledky.

Cieľom každej organizácie je:
  • vytvárať žiadúci zisk (nevyhnutná podmienka budúceho rozvoja)
  • neustále zvyšovanie jej hodnoty
  • dosahovať požadovanú výkonnosť
  • zabezpečiť si úspech na trhu,

Aj keď na úrovni top manažmentu je možné skoro vždy identifikovať víziu, nie všade je táto pretransformovaná do firemnej stratégie. Naším cieľom je v rámci podnikového prostredia zabezpečiť prepojenie vizionárskej stratégie s excelentnými prevádzkovými a správnymi procesmi.

Každú organizáciu, podnik posudzujeme individuálne avšak pomocou overených metodík. Na začiatku spolupráce vykonáme východiskovú situačnú analýzu. Jej zámerom je prostredníctvom krátkeho prieskumu naprieč organizáciou zistiť:

  • či podnik má známu a jasnú stratégiu
  • ako zamestnanci na jednotlivých úrovniach vnímajú stratégiu, strategické smerovanie
  • či sú a do akej miery zamestnancom známe ciele,  a ako sú tieto nastavené
  • akým spôsobom sú vykonávané riadiace procesy
  • akým spôsobom sa pristupuje k tvorbe plánu
  • ako má podnik nastavené kontrolné procesy
  • ako podnik meria svoju výkonnosť
Následne formou pracovných stretnutí sa zameriavame na jednotlivé oblasti – procesy tvorby stratégie. Pracovné stretnutia sú realizované formou:
    • individuálnych stretnutí na jednotlivých úrovniach riadenia – riadiaci zamestnanci
    • individuálnych stretnutiach s vybranými typmi pracovných pozícií z neriadiacich zamestnancov.
    • skupinových stretnutí
Do výsledného strategického materiálu sú s našim pričinením pretransformované najmä vízie, ciele a hodnoty top manažmentu, nastavené v zmysle jednotlivých stretnutí a vypracovaných dielčích analýz.
proces vypracovania stratégie

proces vypracovania stratégie

Vyššie uvedená schéma zjednodušene dokumentuje proces vypracovania stratégie v podniku. Cieľom nie je však len vypracovanie dokumentu, ale najmä jeho správne implementovanie do podnikovej praxe. Celý takýto systém je znázornený v nasledovnej schéme:
Systém riadenia

Systém riadenia

 Komu je produkt určený:
  • podnikom, firmám pôsobiacim v privátnej sfére:
    • ktoré nemajú vypracovanú víziu, stratégiu
    • ktoré zaznamenali stagnáciu, nedarí sa im transformovať idey do podnikovej praxe
    • riadeným len na základe finančno-ekonomických ukazovateľov,
    • ktoré nevedia, ako ho vnímajú zamestnanci, zákazníci
    • s rastúcou fluktuáciou, so zvyšujúcimi sa reklamáciami
    • ktoré strácajú konkurenčnú výhodu, klesá im postavenie na trhu
    • ktoré začínajú pôsobiť na nových trhoch, implementujú nové produkty …
    • novým, vznikajúcim podnikom, ktoré potrebujú nastaviť celkový systém riadenia
  • organizáciám pôsobiacim vo verejnom sektore
    • nie je jasne nastavený transfer programového vyhlásenia do praxe
    • nedarí sa im napĺňať volebný program, stanovené iniciatívy
    • mestá, obce, samosprávne kraje
Naša činnosť je doplnená vlastnými analytickým IT nástrojmi na tvorbu, sledovanie plnenia a kaskádovanie cieľov.